תכניות ייחודיות בחטיבת הביניים

 

1. קמ"צ - קבוצות מדע פעיל -

תכנית לקידום אישי של תלמידים באמצעות חינוך מדעי.

20 מפגשים חד שבועיים, בני 3 שעות הניתנים לכ- 25 תלמידים משכבה ז'.

2. ממ"ש בריא וספורטיבי –

תכנית ייחודית המשלבת חוג ספורטיבי לכל תלמיד/ה בשכבה אותו הוא בחר ובאמצעותו תעשה עבודה על חיזוק בטחון עצמי וחיזוק הדימוי העצמי.

החוג פועל אחת לשבוע באופן קבוע בסיום יום הלימודים.

3. "כתיבה מחוללת הבנה"

תכנית המחזקת את נושא הכתיבה לכל תלמידי שכבה ז' שעה שבועית קבועה במערכת, התכנית מפתחת את כישורי הכתיבה של התלמידים בהקשר של הנושאים הנלמדים במקצועות השונים.

4. תכנית אל"ה –

איתור, אבחון, למידה והערכה תכנית הנותנת מענה פרטני לתלמידים שאותרו עם קושי בתחום השפה ומקבלים עזרה פעמיים בשבוע, ממורת אלה שנותנת מענה לקושי הספציפי של התלמיד/ה, במהלך השיעור בכיתה.

5. תוכנית עזריאלי –

תכנית מופעלת ע"י קרן עזריאלי, הרשות המקומית ושותפים נוספים מטרתה שיפור כישורי הלמידה והעצמה חברתית והורית.

התכנית מורכבת משלושה מעגלים: מעגל לימודי, מעגל חברתי ומעגל המשפחה.

התלמידים מקבלים סיוע לימודי בשפה, מתמטיקה ואנגלית לאורך שלוש שנים.
6. בני מצווה –

תכנית ערכית הפונה לתלמידים בראשית שלב ההתבגרות וגיבוש הזהות שלהם, התוכנית עוסקת בשלושה מעגלים בעולמם: האישי, החברתי, והלאומי באמצעות התכנית מועברים מסרים חשובים של אחריות אישית, כיבוד הורים, ההתנגדות ללחץ חברתי אחר הוא אני וקישור בין העצמי לבין מורשת העם היהודי.

שיא התכנית, ערב הורים ילדים ומורים בנושא "שורשים". ובנוסף טיול עירוני לירושלים.

7. מרכז למידה "מוטב יחדיו"- מרכז הפועל פעמיים בשבוע, בסוף יום לימודים ונותן מענה לימודי ורגשי-חברתי לתלמידים משכבה ז' וח'.

8. רובוטיקה –

תכנית לתלמידים מצטיינים העוסקת בטכנולוגיה, מחשבים ורובוטיקה בסיומה בונים התלמידים רובוט אותו הם מציגים בתחרות ארצית.
התלמידים לומדים בשתי קבוצות קטנות ומודרכים ע"י סטודנטים מומחים בנושא.

9. מיל"ת –

תכנית המתקיימת בסיום יום לימודים, פעמיים בשבוע בה מקבלים התלמידים סיוע לימודי, הכנת שעורי בית, תרגול לקראת מבחנים, צמצום פערים לימודיים.

10. "רוח יהודית" –

תכנית הרוח היהודית שמה לה למטרה להפוך את התרבות היהודית לחלק מהתרבות הישראלית של התלמידים.
התכנית מתמקדת ביצירת מרחבים המעודדים דיאלוג, קידום השיח בין מגזרים שונים בחברה הישראלית.

התכנית מייצרת תכנים במגוון של דרכי הוראה משחקים, פיתוחים טכנולוגים ועוד.

כל כיתה מקבלת שעה שבועית במערכת.

 

11. תכנית "טבע כימיה" -

יוזמה חינוכית של חברת טבע תעשיות ואוניברסיטת בן-גוריון לעידוד וקידום החינוך המדעי.

באמצעותה זוכים התלמידים הנמצאים בצומת דרכים לפני בחירת מגמת הלימוד המוגברת להתוודע אל מגוון תחומים בהם מדע הכמיה מעורב וקשור.

התכנית פועלת בשכבה ט', כוללת מפגשים כיתתיים המשלבים לימוד חוויתי, משחקים ניסויים והדגמות, נושאי התוכנית מורכבת מארבעה תחומים.

יחידת פתיחה למה כימיה?

כימיה ותרופות, כימיה ותעשייה, כימיה ותזונה וכימיה ורפואה.

באירוע מסכם מציגים התלמידים עבודות חקר שהכינו בהנחיית הסטודנטים.

12. תכנית "אמירים" למצויינות-

תכנית המקדמת מצויינות  מתחומים שונים ומגוונים תוך למידה ויישום של המודל של רנזולי.

כל תלמיד נבחר לומד קורס שנתי בתחום אותו בחר , במהלכו מושם דגש על צריכת מידע חדש באופן יעיל וביקורתי , חיזוק מיומנויות שתאפשרנה להתמיד במשימות , להיות מחוייבים למטלות ולהעז להיות פורצי דרך ומובילים.

13. "מיכא"ל" –

מיצוי כישורים אישיים למצוינות שיטת מיכא"ל מפרשת את מושג המצוינות כאורח חיים למיצוי הפוטנציאל השכלי הרגשי החברתי וההתנהגותי של האדם התוכנית שמה דגש על הגורמים המשפיעים על מימוש הפוטנציאל האישי הטמון בכל אחד. גורמים אישיים, הרגלי למידה וגורמים סביבתיים. התוכנית מאפשרת לתלמידים לקבל מבט שונה על יכולותיהם תוך כדי מימוש פוטנציאל היכולות המגוונות של כל אחד ואחד מהתלמידים.
14. תכניות מעורבות חברתית-

בחטיבת הביניים שפע תכניות המטפחות מעורבות חברתית. התכניות חושפות את התלמידים המשתתפים בהם לתחומי תוכן, ערכים ודיון בסוגיות שונות העוסקות במעורבות חברתית ולאחריות הפרט לגבי המתרחש בסביבתו הקרובה והרחוקה .   דרך ההשתתפות בתכנית סופגים  התלמידים ערכים כמו:נתינה, אחריות, התמדה, יוזמה, תקשורת בינאישית ועוד.

כמו כן מפתחים התלמידים את תחושת המסוגלות שלהם, השייכות, העלאת הדימוי העצמי, עצמאות , שליטה וקידום ההישגים הלימודיים.

בין התכניות: "ילדים מובילים שינוי", תכניות למנהיגות והעצמה כמו: "אני בשבילך", תכניות למנהיגות מדעית, פרוייקט "שרשרת ועוד.

 

 
   
     
נסיון